‘THALASSA’ – AYIA NAPA MUNICIPAL MUSEUM
ZENON SIEREPEKLIS ARCHITECTS
Zenon Sierepeklis, in collaboration with Christina Sierepekli
2003 | Realized
Ayia Napa
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΝΑΠΑΣ “ΘΑΛΑΣΣΑ”
ΖΗΝΩΝ ΣΙΕΡΕΠΕΚΛΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ
Ζήνων Σιερεπεκλής, σε συνεργασία με τη Χριστίνα Σιερεπεκλή
2003 | Υλοποιημένο
Αγία Νάπα
Main role of museum is to promote the marine and naval history of the island. The building volumes and the circulation in between them are in conjunction with the three main axes of movement of the immediate urban fabric of Ayia Napa. To the west they connect the museum with the historical centre, to the south with the sea front and to the east with the tourist area. The most essential element of the building complex is the main exhibition hall which houses ‘Keryneia II’, a faithful replica of the ancient boat that was discovered in the sea bottom of the Kyreneia coast. In the composition of the interior spaces, the organisation of movement dominates and aims to the formulation of a rich experience for the visitor in relation to the exhibits. Scales, ramps, landings, direct visitors in between and around artefacts, guide them higher and lower to different viewing levels, turn the body and the eye towards alternative optical views and occasionally lead the visitor to advantageous platforms to perceive the exhibits.
Κύριος ρόλος του μουσείου είναι η προβολή της θαλάσσιας και ναυτικής ιστορίας του νησιού. Οι όγκοι του κτιρίου και η κίνηση προς και μεταξύ αυτών βρίσκονται σε συνάρτηση με τους τρεις κύριους άξονες κίνησης του άμεσου πολεοδομικού ιστού της Αγίας Νάπας, οι οποίοι συνδέουν το μουσείο με το ιστορικό κέντρο δυτικά , με τη θάλασσα νότια και με την τουριστική ζώνη ανατολικά. Το βασικότερο στοιχείο του κτιριακού συμπλέγματος είναι η κύρια αίθουσα των εκθεμάτων στην οποία φιλοξενείται ανάμεσα σε άλλα το καράβι “Κερύνεια ΙΙ”, πιστό αντίγραφο του αρχαίου καραβιού που ανακαλύφθηκε στο βυθό, ανοιχτά της Κερύνειας. Η οργάνωση της κίνησης κυριαρχεί στη σύνθεση του εσωτερικού της αίθουσας και στοχεύει στη διαμόρφωση μιας πλούσιας εμπειρίας του επισκέπτη σε σχέση με τα εκθέματα. Σκάλες, ράμπες, πλατύσκαλα, τον κατευθύνουν ανάμεσα ή γύρω από τα εκθέματα, τον ανεβάζουν και τον κατεβάζουν σε διαφορετικά επίπεδα, στρέφουν το σώμα και το βλέμμα του σε διαφορετικές οπτικές θέες και ενίοτε τον οδηγούν σε εποπτική θέση ως προς με τα εκθέματα.
Διαβάστε επίσης το άρθρο Δημοτικό Μουσείο «Θάλασσα» στην Αγία Νάπα της Άντρης Τσιουτή