Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

ΚΑΛΛΙΝΙΚΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ AΘΗΕΝΟΥ

ΚΑΛΛΙΝΙΚΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ AΘΗΕΝΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΟΥ, ΣΚΕΥΗ ΦΑΡΑΖΗ

Συνεργάτης (στάδιο διαγωνισμού) : ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΣΩΤΗΡΙΟΥ

2007 | Υλοποιημένο | 3500 τ.μ.

Αθηένου, Λάρνακα

 

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

Κύριος στόχος της πρότασης: η μεταφορά της εμπειρίας της πόλης και του περιβάλλοντα οικιστικού ιστού της στο κτίριο που την αντιπροσωπεύει – το Δημαρχείο.

Στοιχεία όπως διαφοροποιήσεις στην κλίμακα και τα μεγέθη, σχέσεις πλήρους και κενού, κινήσεων και φυγών, το δομημένο και η περιβάλλουσα φύση που διαχέεται από παντού με ασαφή όρια, έστησαν σιγά – σιγά την σπονδυλική στήλη της αρχιτεκτονικής πρότασης.

 

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

Με κεντρική ιδέα μία συνεχόμενη κίνηση χωρίς αρχή και τέλος το δημόσιο/ εξωτερικό ενοποιείται με το δημόσιο/ εσωτερικό χώρο σε μια συνδιαλλαγή της πόλης με το κτίριο.

Το Καλλινίκειο Δημοτικό Μέγαρο Αθηένου στεγάζει τρεις βασικές λειτουργίες: το  Δημαρχείο, το Αρχαιολογικό και το Βυζαντινό Μουσείο.

Αντιπροσωπεύει δηλαδή του τρεις διαφορετικούς χρόνους, στην ιστορία της Αθηένου, που καταργούν τα χρονικά τους όρια για να συνυπάρξουν στην καθημερινότητα του παρόντος. Και οι οποίοι εκφράζονται με τρεις διαφορετικούς χώρους που ρέουν ο ένας μέσα στον άλλο τείνοντας να καταργήσουν τα δικά τους όρια – μέσα από την ενοποίηση τους.

 

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

Μέσα από τα διαμπερή όρια το εξωτερικό γίνεται εσωτερικό διατηρώντας τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά δημιουργώντας τη δική του τοπογραφία, αντιμετωπίζοντας τους κοινόχρηστους και εκθεσιακούς χώρους ως πλατώματα σε κεκλιμένες διαδρομές.

Το φως λειτουργεί ως καταλύτης συμπληρώνοντας και ενισχύοντας τις σχέσεις πλήρους – κενού, επίπεδου – κεκλιμένου, σκληρού – μαλακού, διασαφηνίζοντας συνεχώς τη σχέση  φωτεινού και σκοτεινού.

Ο επισκέπτης γίνεται μέρος μίας συνεχής ροής κιναισθητικών εμπειριών. Το απροσδόκητο της κλίμακας, των λειτουργιών και των ορίων τον προσκαλούν σε ένα επαναπροσδιορισμό του.

 

A8-003-07

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

© Γιώργος Χατζηχρίστου, Mishia Radomir

 

Κάτοψη Ισογείου, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Κάτοψη Ισογείου, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Κάτοψη Ορόφου, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Κάτοψη Ορόφου, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Κάτοψη Δώματος, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Κάτοψη Δώματος, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Κάτοψη Πρώτου Υπογείου, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Κάτοψη Πρώτου Υπογείου, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Κάτοψη Δεύτερου Υπογείου, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Κάτοψη Δεύτερου Υπογείου, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Όψεις, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Όψεις, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Τομές, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

Τομές, © Γιώργος Χατζηχρίστου, Σκεύη Φαραζή

 

 

 

Click to access the login or register cheese